چه کسانی باید کمتر آب بنوشند؟
 
تفریح و سرگرمی




تقریبا تمام واكنش‌های بدن در حضور آب و به دلیل وجود این ماده حیاتی انجام می‌شود. آب برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و از بروز یبوست پیشگیری و به درمان آن کمک می کند...

اگر كسی به هر دلیلی نمی‌تواند در طول روز به مقدار لازم آب بنوشد، می‌تواند از موادی مانند انواع میوه‌ها و سبزی‌ها که آب زیادی دارند، استفاده كند و از این طریق، آب لازم را به بدنش برساند.

نوشیدن آب قبل از وعده‌های اصلی غذا، بخشی از حجم معده را پر می‌كند و به این ترتیب، فرد تمایل كمتری برای خوردن غذا از خود نشان خواهد داد چون این كار منجر به دریافت انرژی كمتری در بدن می‌شود. بهتر است بدانید که آب برای حفظ سلامت قلب و عروق و ایجاد تعادل در گردش خون بسیار موثر و مفید است زیرا نوشیدن مقادیر مناسبی از آن، باعث دفع ادرار و در نتیجه، دفع سموم از بدن می‌شود.

اگرچه نوشیدن آب فواید بسیاری دارد و به همه افراد به خصوص در فصل تابستان توصیه می‌شود که تا جایی که می‌توانند، آب بنوشند اما بیماران قلبی كه مبتلا به نارسایی احتقانی قلب هستند یا افرادی که از نارسایی كلیوی رنج می‌برند، محدودیت دریافت مایعات دارند و نباید به میزان فراوان آب بنوشند چون دریافت بیش از حد مایعات باعث ابتلا به مسمومیت در آنها می‌شود.

پزشکان توصیه می‌كنند این بیماران حتما برای میزان آب دریافتی روزانه خود با پزشک متخصصشان مشورت کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید. البته نکته مهم دیگر‌ این است که بحث افراد مبتلا به سنگ کلیه با کسانی که نارسایی کلیوی دارند، ‌متفاوت است. بیماران سنگ کلیوی باید برعکس کسانی که نارسایی کلیه دارند، به مقدار كافی و زیاد در طول روز آب بنوشند تا این مقدار آب بتواند به دفع سنگ از كلیه آنها كمك كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 28 تير 1390برچسب:, :: 3:1
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.